Přenechte plánování dne D svatební agentuře
Svatební přípravy jsou tak trochu křest ohněm pro nastávající manžele. V relativně krátkém čase je potřeba udělat několik důležitých rozhodnutí a řadu kompromisů, do toho je nezbytné se obrnit trpělivostí při jednání s dodavateli. Máte-li obavy o své potenciální manželství, můžete starosti nechat na ostatních. Těmto zachráncům manželského svazku se říká svatební koordinátoři. Přečtěte si, co všechno vezmou na svá bedra.
Svatební koordinátor nebo svatební agentura?
Dejme tomu, že se rozhodnete ušetřit své nervy a necháte to na profesionálech. Otevřete internet a vyskočí na vás termíny svatební koordinátor a svatební agentura. Jaký je mezi nimi rozdíl? De facto žádný. Svatební koordinátor je zaměstnancem agentury, případně, pokud pracuje sám na sebe, je tato osoba celou společností.
Svatení plánovač
Mějte svatební přípravy pod kontrolou
Plánování svatby není jednoduchá věc. Abychom vám vše co nejvíce usnadnili, připravili jsme pro vás podrobný svatební plánovač, ve kterém vás provedeme celými přípravami krok po kroku. S ním vás budou přípravy svatebního dne bavit a budete mít jistotu, že na nic důležitého nezapomenete.
Co všechno je možné nechat na profesionálech?
Svatba na klíč
V podstatě můžete do rukou agentury svěřit úplně všechno. Koordinátorovi sdělíte svou představu, rozpočet a můžete si klidně dát nohy na stůl. Svatba na klíč spočívá v tom, že vy pouze vybíráte z návrhů, které vám agentura předloží. Ať už je to místo na svatbu, jednotliví dodavatelé nebo svatební dekorace. Přemýšlíte nad svatebním webem, ale nejste zběhlí ve světě jedniček a nul? Klidně tuhle práci přenechte profíkům. Taky se nemusíte shánět po půjčovně šatů, aut, fotografovi nebo kadeřnici. Tohle všechno mají koordinátoři dokonale pod palcem. V závěru si pak odsouhlasíte harmonogram svého velkého dne. Tím to však nekončí. Ani v den D nemusíte hnout prstem. Můžete se spolehnout, že tak, jak jste si vaši veselku naplánovali, bude vypadat.
Kombinace svatební koordinátor + udělej si sám
Možná máte svou svatbu naplánovanou do posledního detailu už nějaký ten pátek. Přesně víte, kde se chcete brát, co si vezmete na sebe a kdo vám upeče svatební dort. Pokud jste navíc obklopeni skvělými kamarádkami – družičkami, které vám s přípravami pomohou, máte vyhráno. Rády byste jim ale dopřály, aby si ten slavný okamžik užily spolu s vámi na maximum? V tom případě můžete zvolit model, kdy koordinátorovi svěříte na starost právě svatební den. To, co jindy padá na hlavu svatebčanům, kteří mají zrovna volné ruce, třeba výzdoba aut, obstará koordinátor. Mimo to opět zajistí, aby vše proběhlo hladce a bez problémů. Postará se o program pro hosty, když budete zrovna absolvovat novomanželské focení. Večer pak pohlídá odchod hostů a nezapomene jim předat výslužku a dárky.
Dobrá rada nad zlato
Plánujete , ale i tak vám jde hlava kolem z toho, co všechno její plánování obnáší? Využijte svatebního koordinátora jako studnici moudrostí. Nechte si poradit, jaké formality je potřeba vyřídit před veselkou, jak nejlépe sestavit harmonogram dne, menu pro hostinu a na kterých věcech můžete ušetřit. Zbytek svatby už pak můžete naplánovat s pomocí našeho svatebního plánovače.
Kdy, kde a podle čeho koordinátora vybrat
Nejvíce se svatební agentura hodí, pokud pořádáte opravdu velkou veselku. Nicméně využít jejich služeb můžete na všech druzích svateb, ať už jde o malou, zámeckou, venkovskou nebo zimní.
Nejlépe se samozřejmě tito profesionálové hledají na internetu. V klidu si projděte nabídky jednotlivých společností, které můžete mezi sebou porovnat. Každá totiž nabízí jiné balíčky služeb. Některé ve svém portfoliu mají i vlastní půjčovnu šatů a obleků, jiné se zase pyšní obrovským výběrem dekorací a svatebního inventáře k zapůjčení. U některých si budete moci v případě zájmu objednat třeba jen dekorování prostoru, ty dražší zajistí i dodavatele či úřední formality.
Skvěle se také hledá na svatebních veletrzích. Ty jsou většinou hotovou přehlídkou těchto svatebních organizátorů. Můžete se podívat na ukázky jejich práce, zeptáte se na vše, co vás zajímá a v neposlední řadě si otestujete, jak byste si s jednotlivými koordinátory seděli lidsky. To je totiž jeden z nejdůležitějších aspektů při výběru. Dále vsaďte také na reference. Ať už od známých nebo neznámých svatebčanů – třeba na diskuzních fórech na webu.
Abyste nemuseli dělat moc kompromisů, je ideální zamluvit si organizaci svatby co nejdříve. Optimální doba je zhruba 8 až 12 měsíců před svatbou. Samozřejmě můžete docílit skvělého výsledku i na poslední chvíli. Je ale dost možné, že budete muset sáhnout hlouběji do kapsy.
Pro a proti
A teď si to pojďme trochu shrnout. Třeba vám následující přehled pozitiv a negativ pomůže v rozhodování.
Výhody
- Přenecháním starostí na profesionálech si ušetříte nervy a spoustu času. A co si budeme povídat, čas a zdraví jsou v dnešní době velmi cenné komodity.
- Možná nejste tak organizačně schopní a tvořiví nebo jste zaneprázdněni a na plánování svatby nemáte energii.
- Pobýváte mimo republiku, ale toužíte se vzít v rodném kraji? Přece to nebudete nechávat na rodičích!
- Svatební koordinátoři dokáží předvídat situaci, jsou zběhlí v krizovém managementu a dokážou odvrátit většinu katastrofických scénářů. Třeba když se v průběhu ranních příprav strhne prudký liják a vy máte naplánovaný obřad venku.
- Svatební koordinátoři uvolní ruce ostatním svatebčanům a svědkům, kteří si tento slavnostní den mohou vychutnávat naplno s vámi.
- Se svatbou je spojena také nutná administrativa. Nač si kazit nádherné posvatební dny běháním po úřadech?
Nevýhody
- Můžete přijít o veselé historky z příprav. Ty se sice vtipnými stanou až po určité době, ale baví ještě několik let.
- I když si vše předem domluvíte a odsouhlasíte, může se stát, že výsledek se bude ve finále o ždibec lišit. Každý člověk je jiný a má trochu jiné vnímání světa. A tak se třeba vaše představa lososové barvy nebude shodovat s tou, kterou vám dodá agentura.
- Něco to zkrátka stojí.
Na druhou stranu však díky koordinátorovi můžete ušetřit na zbytečných věcech. Navíc ne všechno musíte kupovat, některé věci si lze od agentury zapůjčit. Mnohdy také dokáží u svých nasmlouvaných dodavatelů vyjednat nižší ceny, než které byste si domluvili sami.
Kolik za to?
A když už jsme u těch peněz, pojďme se podívat, kolik tohle všechno stojí. Samozřejmě záleží na tom, jak velká a náročná vaše svatba bude. Dále se pak cena odvíjí od toho, koho konkrétně si vyberete a jaké služby využijete. Pokud budete chtít svůj den D pouze konzultovat, počítejte přibližně s 500 až 3 500 korunami.
Zvládnete si celou veselku naplánovat sami a využijete koordinátora pouze pro zajištění hladkého průběhu svatby? V závislosti na tom, jestli bude přítomen pouze před a při obřadu nebo po celý den, bude vás to stát od 5 000 do 15 000 Kč. V případě, že si necháte celou svatbu zařídit na klíč, vyhraďte si ve svém rozpočtu rezervu 10 až 15 %. Pro lepší představu – při obvyklých cenách svateb je to asi 15 000 až 60 000 Kč.
Závěr
Nechat si pomoct od profesionálů při plánování tak důležitého dne rozhodně není slabost ani žádná snobárna. Netrapte se proto výčitkami, co by na to řeklo vaše okolí. Je to váš den a pokud má být nezapomenutelný, ať je dokonalý. Také se nemusíte bát, že by přítomnost těchto cizích lidí svatbu nějak narušovala. Kromě toho, že hlavním úkolem koordinátora je, aby vše šlapalo jak hodinky, umí být také nenápadný.