7 typů šperků pro mileniály
Co si představit pod pojmem „šperky pro mileniály“? Přednostně si musíme v krátkosti vysvětlit, kdo mileniálové jsou. Potom si totiž snáze představíte, o jaké šperky půjde. Nedělejte si starosti, po přečtení našeho článku se rychle zorientujete. A možná i zjistíte, že do této skupiny sami patříte, případně vaše děti anebo děti vašich dětí!
Kdo jsou mileniálové?
Za millennials, počeštěno mileniály, se označuje skupina lidí narozených od osmdesátých let minulého století (cca od roku 1984) až do roku 2000. Jedná se tedy o generaci, která dosáhla prahu dospělosti počátkem 21. století. Pokud právě teď počítáte, tak vám práci zjednodušíme – mileniálové jsou aktuálně ve věku cca 19–39 let. Setkat se můžete také s pojmem generace Y, jenž je synonymem pro mileniály. Ypsilon značí posloupnost po předchozí generaci, tzv. babyboomers, která je označována jako X. Proto se nová generace Y někdy označuje také jako „echo babyboomers“.
Jak vidí generaci Y okolí
Věříme, že jste se s námi neztratili v překladu a jste ready na info, čím se mileniálové vyznačují. V první řadě musíme podotknout, že je nelze házet do jednoho pytle. Najdete rozdíly mezi mladšími a staršími mileniály. Velkou roli hraje také místo žití či kultura (případně i finance), neboť člověka výrazně ovlivňují. Jinak se chová ten, kdo žije a pracuje ve velkoměstě, které se dynamicky rozvíjí, a jiné chování naleznete u lidí, kteří žijí na venkově blízko k přírodě. Obecně jsou mileniálové spojováni spíše s negativními konotacemi. Jedná se o děti elektronického věku, jež se pohybují v online prostoru jako ryba ve vodě. Sociální sítě jsou pro ně každodenní součástí života, která jim dodává dopamin z každého dosaženého „lajku“. Někteří z nich si však uvědomují, že kyber prostor není všechno, a proto je součástí dnešní doby zároveň i takový jóga boom. Díky němu se určité skupině lidí lépe utíká od mobilů plných notifikací. Alespoň na pár minut, hodin. O millennialsnejčastěji uslyšíte, že nechtějí pracovat. Realita je ale v našich očích jiná. Pracovat chtějí, jen smysluplně. Oproti předešlým generacím nechtějí být workoholiky, kteří svůj život podřídí pouze práci. A když už jí věnují tolik času, potřebují vědět, že dává celospolečenský smysl. Z toho může plynout i častější střídání pracovních míst, neboť déle hledají to „pravé“. Toto hledání pak leckdo může odsoudit jako přelétavost. Zároveň se o nich často dočtete, že jsou ambiciózní, narcistní, 24/7 se dožadují pochvaly anebo že chtějí změnit planetu k lepšímu. Největším kamenem úrazu je ale údajně chybějící trpělivost, která je důležitá k dosažení i sebemenšího ambiciózního snu.
Ruku na srdce - každá generace je tak trochu osočována tou předešlou a vždycky bude ve větru viset úsloví: „To za nás takhle nebylo, my jsme byli jiní!“.
Šperky pro mileniály
Každopádně dost škatulkování. Pojďme se podívat na svět třpytivých pokladů. Šperky pro mileniály jsou rafinované, často geometrické, pokud možno s nějakým konceptuálním přesahem anebo jinou hlubší myšlenkou. Pojí-li se se šperkem přívlastky jako „eko“ nebo „zrecyklované“, 100 bodů navíc. Je nám velkou ctí, že v naší nabídce mileniálové objeví přesně to, co hledají. Možná je to tím, že celý náš je z 90 % složen právě z mileniálů.
1. Minimalismus
Jsou to všechny decentní šperky, které jsou tvořeny z jemných řetízků a drobných drahokamů. Šperky subtilních tvarů, které vás zaujmou svou lehkostí, ale nikoliv křehkostí materiálu.
2. Netradiční diamanty
Klasické diamanty jsou pro mnoho mladých mileniálů stále nedosažitelné, neboť ještě nejsou tak výdělečně činí. V některých mileniálských očích jde navíc o luxus, který je zbytečný. Proč se soustředit na jeden bílý nablýskaný kámen, když jich na světě existuje tolik barevných! Když už diamanty, tak zkuste černé anebo salt & pepper. Zajímejte se o ty méně „provařené“. Zjistíte, že mít šperk s diamantem není jen o nablýskaném luxusu, který vyždímá váš účet do mínusu.
3. Geometrie
Všechny jednoduché tvary, spojte se a ozdobte mě! Ano, i v takovém duchu se může nést výběr šperků pro typického mileniála. Takže všechny klenoty s trojúhelníky, ve tvaru půl měsíce nebo karmy jsou sázkou na jistotu. Máme radost, že tuto sekci šperků rozšiřujeme o novinky každý měsíc. Možná právě tady se nejvíce projevuje, že náš produktový team je dokonce 100% mileniálský.
4. Já, já, já jenom já aneb personalizované šperky na míru
O mileniálech se říká, že jsou to velcí „jájíčkové“, a tak není divu, že milují klenoty, které si mohou upravit podle sebe nebo do nich kousek sebe přímo otisknout. V naší nabídce máme celou sekci personalizovaných šperků, které můžete ozdobit gravírem na míru. Najdete u nás třeba i snubní prsteny, jež budou zdobit vaše vlastní otisky prstů. Myslíme zkrátka na všechno!
5. V duchu udržitelné módy
Mileniálové milují všechny nálepky typu ecofriendly, bio, suistainable, veggie apod. V dnešní době staví spousta šperkařství svůj marketing na tom, že je jejich zlato ryze „suistainable“, tedy již z recyklovaného zlata. Každopádně to není na poli šperkařských technologií žádná novinka. Každý zlatník dnes a denně pracuje s již použitým zlatem. Pokud klenotnictví například vykupuje zlaté šperky, ty se pak roztaví a znovu vydají do procesu. Více se o tomto tématu dočtete v našem článku o výkupu zlata. Pokud tedy chcete šperk v duchu udržitelné módy, určitě se doma podívejte po svých starých zlatých klenotech. Můžete si z nich nechat (částečně) vyrobit nový šperk přímo na míru. Zde se můžete mrknout, jaké kousky na zakázku umíme vytvořit. Více jich pak naleznete v naší galerii šperků na míru.
6. Praktičnost pro maminky
Ano, i mileniálové jsou už v produktivním věku, a tak není divu, že mají maminky zájem o jiný typ šperků než předchozí generace. Hlavní roli hraje decentní, rafinovaná zdobnost, která jde ruku v ruce se současnými trendy. Zároveň je důležitá praktičnost, aby se za šperky nic nezachytávalo.
7. Netradičnost, originalita
Naši sedmičku šperků typických pro mileniály zakončíme kategorií, která má obsahovat to nejdůležitější: atypičnost, netradičnost, originalitu. Zkrátka šperky, o kterých na první dobrou řeknete, že je jen tak někdo nemá. Můžete vsadit na neobvyklé designy anebo materiály. Vybrali jsme pro vás ty nejspeciálnější.
Jak se vám náš výběr líbí? Inspiroval vás? Anebo máte jinou představu o špercích pro mileniály? Budeme rádi, když nám napíšete do komentářů.
Autor: Bára R.